Pe culmea valului
Home
Prefață
Pag. 2
Pag. 3
Pag. 4
Pag. 6
Pag. 7
Pag. 8
Pag. 9
Pag. 10
Pag. 11
Pag. 12
Pag. 13
Pag. 14
Pag. 15
Pag. 16
Pag. 17
Pag. 18
Pag. 19
Pag. 20
Pag. 21
Pag. 22
Pag. 23
Pag. 24
Pag. 25
Pag. 26
Pag. 27
Pag. 28
Pag. 29
Pag. 30
5

Mi-a răspuns că da, și uite-așa am avut și basistă. O chema Adriana Iliescu și era foarte talentată și drăguță. Poate puțin prea liniștită.
     La școală am găsit o solistă vocală care a vrut să intre în formație. O chema Doina. Și eu aș fi putut să cânt vocal (cântasem deja la "Excentric"), dar voiam să mă concentrez la chitară și m-am bucurat când am găsit-o pe Doina.
     Am început repetițiile în camera mea, etaj 8, bloc "Eva" (București). Eu și Jenny aveam chitări "reci". Adriana n-avea bas, avea tot o chitară "rece" și cânta pe chitară ceea ce ar fi trebuit să cânte pe bas. "Trăgeam" toate cu vocea, iar pentru Jacky construisem niște tobe astfel: scuipătoarea de la un teatru în loc de fus, toba mare era o valiză, cumpărasem o pedală de tobă mare și un cinel prăpădit cu 10 lei, pe care-l înfipsesem într-o coadă de mătură înfiptă și ea, la rândul ei, într-un stativ de pom de Crăciun. Toba mică și tum-tum-urile erau oale și cratițe de diferite mărimi, iar ca să nu deranjăm vecinii le acoperisem cu mileuri croșetate de bunica. Bețele erau niște linguri de lemn. La fiecare repetiție, punea fiecare câte 3 lei de căciulă pentru fondurile formației. Așa am putut, cu timpul, să cumpărăm diferite scule care ne lipseau. Am repetat așa vreo juma' de an, după care a trebuit să o înlocuim pe Jacky din cauză că era aritmică. Am găsit o nouă toboșară, pe care o chema tot Anca, și era foarte "lungă" dar avea, cât de cât, ritm. Doina, solista vocală, a părăsit formația și a trebuit să cânt eu vocal. Mergea deja mai bine, învățasem acordurile și începusem, timid, cu mici părți melodice - solo. Aveam chiar și o compoziție, se numea "Bucle", și hotărâsem să dau același nume formației. Am pictat pe un capac de bere călcat de tramvai un fond roz, am scris pe el cu verde "Bucle" și i-am lipit și o buclă blondă. Eram mândră că făcusem insigna formației!
     Până acum se petrecuse totul numai în casă. Căutam o pianistă. Nelu Diblă, o cunoștință de-a mea, basist și elev la Liceul de Muzică din București, m-a sfătuit să caut o pianistă la școală la el, deoarece acolo erau multe fete care cântau la pian. L-am rugat să mă ajute și i-am spus că vreau o tipă "haioasă" și "țăcănită". Mi-a răspuns că nu prea sunt fete așa cum vreau eu, în afară de una singură, dar aia e prea de tot… "A sărit pe geam - mi-a spus el - când am avut inspecție". „Exact așa ceva vreau - am răspuns. Fă-mi rost de numărul ei de telefon!". Pe atunci nu știam că fata aceea o să devină cea mai bună prietenă a mea… și că această prietenie va dura până în ziua de azi, deși s-au scurs 35 de ani, și mai continuă!
     Lidia (e-mail): Era spre sfârșitul anului școlar 1969... Tocmai rămăsesem corigentă la chimie și română când colegul meu de bancă și de "chiul", Nelu Diblă, m-a întrebat dacă nu vreau să fiu pianistă într-o trupă rock de fete, la o tipă, Anca Vijan, care era chitaristă și căuta așa ceva. De rock nu prea aveam habar… Eram pe-a unșpea la Liceul de Muzică "G. Enescu", secția pian, nu fusesem încă la nici un chef și bântuiam doar pe la concertele simfonice de la sala Radiodifuziunii, dar nu pentru că muzica simfonică ar fi fost pasiunea mea ci pentru că mă întâlneam cu colegii de clasă și stăteam la șuetă. Pag. 6