Pe culmea valului
Home
Prefață
Pag. 2
Pag. 3
Pag. 4
Pag. 5
Pag. 6
Pag. 7
Pag. 8
Pag. 9
Pag. 10
Pag. 11
Pag. 12
Pag. 13
Pag. 15
Pag. 16
Pag. 17
Pag. 18
Pag. 19
Pag. 20
Pag. 21
Pag. 22
Pag. 23
Pag. 24
Pag. 25
Pag. 26
Pag. 27
Pag. 28
Pag. 29
Pag. 30
14

cap, (îl are și acum) ca un calculator de performanță... Procesa tot, ținea minte tot, pentru toată trupa, și nu numai piesele compuse de ea, ci chiar și pe cele scoase de pe bandă. Memora tot ce cânta fiecare la instrumentul său și auzea totodată în ansamblu. În sfârșit, iată-ne în formula:
      Anca Vijan – chitar㠖 solo
     Carmen Cula – chitară - armonie
      Adriana Iliescu – bas
      Lidia Creang㠖 baterie

cântând la seara de dans ASE.
     Anca (e-mail): Mare mi-a fost bucuria când am văzut reacția studenților. Până atunci nu se prea mișcase lumea la concertele noastre, ci stătea cu gura căscată, uitându-se la noi. În seara cu pricina țopăiau toți ca înțepați de albină! Mi-am dat seama că trupa începuse să sune mult mai omogen. De bucurie, m-am trântit în genunchi, am început să urlu ca o disperată și mi-am sfâșiat ciorapii. Eram pe drumul cel bun.
     Lidia (e-mail):Ascultam foarte multă muzică rock, pop, blues de pe benzile magnetofonului “Tesla”, pe care ni-l împrumutase Nicu Pop, electronistul Casei de Cultură a Studenților. Și pentru că noi ne făcuserăm niște tricouri cu numele noastre pe o parte și cu genul de muzică pe cealaltă (pe vremea aceea pop), Nicu Pop se considera soțul nostru. Fiecare dintre noi căuta să cânte la instrumentul respectiv dup㠓ureche”, adică pur și simplu executam corect tot ceea ce interpretau formațiile consacrate de pe bandă. Eu trebuia să deosebesc sunetul dintre toba mare, tobă mică, tumuri și dintre cinel și fus. Anca era cea mai rapidă și de multe ori ne explica și nouă. Încet, încet, reușiserăm să ne facem un repertoriu pe care-l cântam la serile de dans. Începuserăm să progresăm și sunam chiar bine ca trupă, adică sunam împreună și ne înțelegeam din priviri când era vorba de câte un solo de chitară sau de finaluri de piese, dar o veste tristă ne-a pus pe gânduri. Adriana Iliescu se hotărăște să se mărite cu prietenul ei, care era bulgar, deci urma să plece din țară și din trupă. Eram derutate. Iar să căutăm o fată pentru bas? Nu mai exista decât la “Venus”, o altă trupă de fete, care deja apăruse pe la TV... Sunau mai mult a muzică ușoară, iar ele se considerau trupă pop. Noi le tot pomeneam: „Ia uite, bă, ce cântă alea... cică pop... Ei lasă că le arătăm noi cum e cu pop-ul” Așa că, Anca i-a pus lui Carmen basul în brațe și am rămas în formulă de trei. Ne-am chinuit ceva timp în formula aceasta:
      Anca - chitară, Carmen - bas, eu - tobe.
     Anca trebuia să cânte și vocal. Carmen încerca și ea să facă terța la refrene și pe unde se mai putea, ca să nu sune “gol”. Gol nu suna, dar ne mai trebuia o voce, așa că Anca ne-a adunat în consiliu de formație și, dacă tot ne trebuia o voce, hotărăște ea că de ce nu un grup vocal. Zis și făcut! În câteva zile, nu știu unde le găsește pe: Mariana, Luminița și Mona și începe să le învețe să facă terțe și cvinte, ca să Pag. 15