Pe culmea valului
Home
Prefață
Pag. 2
Pag. 3
Pag. 4
Pag. 5
Pag. 6
Pag. 7
Pag. 8
Pag. 9
Pag. 10
Pag. 11
Pag. 12
Pag. 13
Pag. 14
Pag. 15
Pag. 16
Pag. 17
Pag. 18
Pag. 19
Pag. 20
Pag. 21
Pag. 22
Pag. 23
Pag. 25
Pag. 26
Pag. 27
Pag. 28
Pag. 29
Pag. 30
24

     Tu cu Johnny, suedezul, și cu Alain, francezul, iar eu cu Thomas Schoen, neamțul. Știu că la un moment dat rămăseserăm fără bani. Ne-am gândit că era mai bine să rămânem în camping. Atunci ți-a venit ție ideea să mergem printre corturi ca să vedem cine răcnește așa de tare cu chitara și vocea... erai convinsă că e un bărbat. Când am dat peste Păunița am rămas blocate! Era multă, mare, și cânta la chitară acordată rusește, cu un singur deget pus bară peste toate cele 6 corzi. Am stat și am ascultat cu gura căscată - avea o voce atât de groasă și amplă că nu ne venea să credem că era femeie.
     Anca (e-mail): Ai dreptate! Cânta cu o chitară acordată în acord, deci numai cu un deget și cu vocea. Pe atunci noi eram supărate că publicul masculin nu era concentrat așa de mult la muzica noastră, ci la fundurile noastre, din care cauză, auzind-o și văzând-o pe Păunița, mi-a venit ideea s-o întreb dacă vrea să cânte cu noi ca solistă vocală. Ea, fiind o fată solidă (ca să nu zic foarte solidă), nu era nici un pericol ca publicul masculin să fie atras de fundul ei și speram să fie încântat de vocea ei. Ba din contră, mulți aveau chiar frică de ea. Ăsta era un motiv. Al doilea motiv pentru care am vrut-o în trupă era că pe mine nu prea mă interesa să fiu solistă vocală, eu voiam să fiu chitaristă.
     Deci, în seara aceea, mi-am luat chitara, ne-am îndreptat spre cortul Păuniței și am început să cânt cu ea. Eu o “Dona, Dona,”... ea un “I Am Sailing”... eu un “Hey Jude”... ea un “Ionel, Ionelule”... până când ne-am înțeles și am dat-o pe improvizații. Se adunaseră mulți în jurul nostru și “miorlăiau” împreună cu noi. Chiar și tu îngânai o voce la piesele pe care le știai și te-ai așezat turcește ca să poți bate ritmul pe picioare - îți făcuseși vânătăi că nu loveai ușurel, ci cu toată puterea.
     Când s-a terminat “jam–session-ul” am întrebat-o pe Păunița dacă vrea să cânte cu noi la “Catena”. Mi-a răspuns scurt: “Eu nu cânt decât la mama în bucătărie”! N-am insistat. M-am gândit că dacă n-are chef de scenă, nu-i “rockistă“.
     Un an mai târziu, în Ž73, uitasem definitiv de fata cu popoul mare. Era sfârșit de săptămână și aveam cântare la clubul “Universitas”. Pe la mijlocul concertului, se deschide ușa și cine apare?... Păunița! Am văzut-o și, după ce-am terminat de cântat piesa, am atenționat publicul: “Și, în continuare, avem o surpriză pentru dumneavoastră... printre noi se află Păunița Ionescu, o fată foarte talentată, care va interpreta câteva piese din repertoriul internațional!” Lumea a-nceput s-aplaude, Păunița se înverzise, dar n-a avut ce face și a trebuit să vină pe scena.
     Nici ea, nici noi nu știam ce-o să cântăm, că doar niciodată nu repetaserăm cu ea vreo piesă. Noi eram rutinate, iar ea nu fusese în viața ei pe scenă. I-am șoptit la ureche: “Improvizează și tu ceva!”... a luat microfonul în mână și a anunțat: “Vă voi cânta o piesă din repertoriul lui Janis Joplin”. Habar n-avea de vreo piesă a lui Janis... Pag. 25