Pe culmea valului
Home
Prefață
Pag. 2
Pag. 3
Pag. 4
Pag. 5
Pag. 6
Pag. 7
Pag. 8
Pag. 9
Pag. 10
Pag. 11
Pag. 12
Pag. 13
Pag. 14
Pag. 16
Pag. 17
Pag. 18
Pag. 19
Pag. 20
Pag. 21
Pag. 22
Pag. 23
Pag. 24
Pag. 25
Pag. 26
Pag. 27
Pag. 28
Pag. 29
Pag. 30
15

sune cât de cât a grup vocal. Repetăm noi ce repetăm și iată că la orizont se ivește posibilitatea de a cânta la Ateneul Tineretului. Nu mai știu cine ne-a propus să cântăm acolo, dar... a fost “o nenorocire”. Sunetul a fost prost, iar publicul, neînțelegând nimic, a început să arunce cu cutii de conserve goale pe scenă. Niște băieți mai glumeți se urcaseră pe scenă și începuseră să bată în tobe și cinele cu crengi rupte din copaci, închideau și deschideau stația de bas și asta în timp ce noi făceam eforturi disperate să ne auzim ce cântam. Sala nu era antifonată (că nici nu se știa ce-i aia pe atunci) și ne venea sunetul înapoi. Anca era distrusă, i se părea că lumea se sfârșise aici, că toți or să râdă de-acum înainte de noi și că fără trupă viața ei nu mai avea nici un sens. Ca ultim gest hotărâse să se arunce pe fereastra de la ea de acasă. Noroc de Cătălin, prietenul ei, care a fost lângă ea și a lămurit-o că nu se merită și să continue cu formația. Și totuși, cuiva tot i-a plăcut... Era un italian, Pino. Vorbea bine românește, părinții lui făceau parte din nu știu ce partid comunist din Milano și ceruseră azil politic la noi. Pino era basist și avea și el trupa lui. Urma să cânte în “Club Zeppelin”, pe 29. Ne-a invitat să cântăm pe sculele lui; avea stație de 2000 W, ceea ce era o minune pentru noi. Numai că, după eșecul de la Ateneul Tineretului, Anca renunțase definitiv la grup vocal, cu riscul să rămânem în trei. Bineînțeles că pe 29 ne-am dus să cântăm la „Club Zeppelin”, dar n-am mai apucat. “Minunea” de stație a lui Pino s-a încins așa de tare încât s-a ars, a ieșit fum și a venit pompierul sălii. N-a mai cântat nimeni în seara aceea.
     Între 10 și 17 mai ‘71 s-a organizat, de către Facultatea de Arhitectură, „Al 2-lea Festival de Muzică Pop”. Noi nu am cântat că încă nu sunam ca lumea, dar am fost ca spectatoare dornice să vedem cât mai multe trupe. Am fost încântate de “Sfinx”, “Roșu și negru”, cu Ovidiu Lipan (Țăndărică), “Metronom”, cu opera lor pop “Sinestezie”, “Olimpic“ cu suita de preludii după cântece bisericești.
     Țăndărică luase premiul întâi. Băgase sala în “flăcări” cu solo-urile lui de tobe. Apoi Dan Andrei Aldea, premiul pentru originalitate. ”Metronom”, premiul întâi pentru opera pop. Dar eu îl căutam pe Țăndărică… Doream să-mi arate cum să fac break-uri combinate pe mai multe tumuri. A fost greu să dau de el… Era asaltat de fete, din cu totul alte “motive“ decât cele instrumentale, dar am reușit, și mi-a spus să-l caut la Club “Zeppelin”, unde repetă. L-am căutat și a fost neașteptat de binevoitor. Am învățat multe de la băiatul acesta, care mă surprindea cât de spontan și talentat era.
     Pe “Sfinx” i-am cunoscut personal într-o altă conjunctură. Pe 22 mai, la filmările pentru “Echinocțiu”, unde eu și Anca făceam figurație, ne-am împrietenit rapid și, pe 25 ale aceleiași luni, am cântat la Student Club pe sculele lor. Mare bucurie pentru noi să cântăm pe o astfel de aparatură... altă viață!
      Cântări mai importante n-au fost în formula de 3, de fapt nici n-au mai fost... Venise vara și, odată cu ea, și bac-urile noastre. Carmen se pregătea și pentru Facultatea de Arte Plastice. Anca făcuse și ea un an pregătitor pentru Arhitectură, dar se speriase de matematică și se hotărâse să dea la Design, Pag. 16