Pe culmea valului
Home
Prefață
Pag. 2
Pag. 4
Pag. 5
Pag. 6
Pag. 7
Pag. 8
Pag. 9
Pag. 10
Pag. 11
Pag. 12
Pag. 13
Pag. 14
Pag. 15
Pag. 16
Pag. 17
Pag. 18
Pag. 19
Pag. 20
Pag. 21
Pag. 22
Pag. 23
Pag. 24
Pag. 25
Pag. 26
Pag. 27
Pag. 28
Pag. 29
Pag. 30
3

     Asta e pe scurt istoria... Deci nu „eu și Păun ne-am atașat la grupul ei", deoarece ea n-avea nici un grup (cel puțin aici, în Germania), iar noi n-am fi avut chef să cântăm muzică de bar.
     Lidia (e-mail): Păi eu știu că așa a fost dar se pare că acești... „oameni de specialitate" de la noi își permit să improvizeze - adică "Temă cu Variațiuni" (Bach? mic copil față de ei!) - și, sinceră să fiu, nici n-am chef să stau să le explic. În orice caz, nu-i corect să denaturezi istoria unei formații care pentru vremea aceea a însemnat ceva.
     Anca (e-mail): Fii atentă, Lidio! Ce-ar fi să scriem noi o carte? Sau mai bine zis tu... că pe tine te cheamă Creangă, ca pe marele scriitor. Adică tu ești acolo, o scrii pe meleagurile unde s-a născut Catena, și ai și posibilitatea să iei și interviu de la fostele membre ale formației. Eu colaborez cu tine de aici, din Germania, prin e-mail. Ce zici?
     Lidia (e-mail): Iuhuuuuuuuuu!... Marfă!!!! Hai Anco să începem cu începutul... "Cum ți-a venit ideea de trupă de gagici?"
     Anca (e-mail): "Păi, nu mi-a venit ideea să-mi fac trupă de gagici... Mi-a venit ideea să-mi fac o trupă. Hai să încep cu începutul!
     Pe la vreo 5 ani m-a întrebat mama ce vreau eu să mă fac atunci când voi fi mare, iar eu i-am răspuns, fără nici o ezitare… artistă. Doi ani mai târziu am început să iau lecții de balet și am crezut că ăsta îmi este viitorul. M-am înșelat, căci eu eram fascinată de muzica după care dansam și nu după dans. Acasă aveam pian, dar mama nu reușise nici cu miliția să mă convingă să cânt la acest instrument!
     Toate doamnele mai în vârstă care veneau la noi în vizită vorbeau franțuzește și cântau la pian. Nu suportam franceza și pianul! Amândouă mi se păreau "afectate" și "prăfuite". Deci, REVOLUȚIE: engleză și chitară. Tata era administrator la Căminul Studențesc al Conservatorului "Ciprian Porumbescu", și într-una din zile mi-a adus o mandolină dărăpănată a vreunui student. Am lipit-o eu cu leucoplast cum m-am priceput și am început să cânt pe o coardă, că restul corzilor erau dezacordate și n-aveam habar cum să le acordez… De fapt, mint. Nici nu cred că știam dacă e acordată, și nici măcar nu știam ce înseamnă "a acorda". Oricum, vreau să spun că începusem să cânt pe o coardă tot felul de prostii, ca de exemplu melodia "Prieten drag". Mă "ducea" urechea, nu pot să zic nu, dar note nu știam "o boabă".
     După ce-am văzut filmul "Tinerii" de vreo 10 ori, mi se năzărise rău de tot să mă fac chitaristă, sau cel puțin să învăț la chitara aia de se conecta la curent electric. Nu eram mulțumită de mandolina de la tata, că nu era chitară și nu era electrică. Drept urmare, pe o foaie de caiet dictando mi-am desenat conștiincioasă griful de la chitară și am început să studiez cele 2-3 acorduri pe care le "ciugulisem" de la vreun muzicant sau altul. Cu vocea intonam corect și cântam cât puteam de tare acordurile pe care le studiam pe foaia de caiet... Asta numai ca să-mi enervez părinții, cu speranța că o să-mi cumpere o chitară, chiar și rece ("electricele" erau prea scumpe). Dorința mi s-a îndeplinit când Pag. 4